PRZEZ OPUSZCZONE: BIELINY I BROMIERZYK


We wtorek, 21 marca 2023 r., czyli w pierwszy dzień kalendarzowej wiosny ciesząc się EMKĄ BEZ POŚPIECHU poszedłem na dłuższy spacer po Kampinoskim Parku Narodowym w okolicach Granicy, Bielin i Bromierzyka, czyli w gminie Kampinos. Dla mnie perełki, podobnie jak kiedyś wycieczka do miejscowości TRYTEW ZABOROWSKA... TUTAJ, do Ław... TUTAJ, do bunkrów w Cybulicach... TUTAJ, czy do leśniczówki z horroru Netflixa... TUTAJ.


Było to bardzo ciekawe 22,5 kilometra w nieznanych mi dotąd terenach, a sam Bromierzyk i poznanie tejże miejscowości chodziło za mną mniej więcej od 1996 roku (szok), kiedy to będąc młodym, obiecującym strażakiem PSP poznawałem na mapie miejscowości w ówczesnym rejonie pruszkowskim. Później już w Błoniu młodych adeptów PSP odpytywałem z mapy - "a co zadysponujesz, jak w Bromierzyku zapali się las". Niełatwo było im na mapie znaleźć tą opuszczoną puszczańską wieś, o której teraz mówi się, że jest nawiedzona. Spełniłem więc swoje wieloletnie pragnienie, którego przez wiele lat z racji ogromu zajęć nie udało osiągnąć. Spacer zakończyłem już po zachodzie słońca, ale nie było tak źle, bo w plecaku miałem kilka latarek.

NA PARKINGU W GRANICY





CMENTARZ WOJENNY W GRANICY





NA ŻÓŁTYM SZLAKU












OPUSZCZONE ZABUDOWANIA W MIEJSCOWOŚCI BIELINY





















NA ZIELONYM SZLAKU







DĄB POWSTAŃCÓW 1863 R.














BIAŁA GÓRKA I DĄB KOŁO ŚW. TERESY





DROGA DO CMENTARZA MENNONITÓW
I MIEJSCA, GDZIE ZAMORDOWANO JERZEGO PANFILA W 2002 R.


















BROMIERZYK KAPLICZKA I DALEJ OPUSZCZONA WIEŚ





















A TUŻ OBOK ZAMIESZKAŁE ZABUDOWANIA
W MIEJSCOWOŚCI FAMUŁKI BROCHOWSKIE











SPACER SZLAKIEM NIEBIESKIM













WYŚCIG Z CZASEM, CZYLI PODRÓZ ZIELONYM SZLAKIEM







POWRÓT DO DĘBU KOŁO ŚW. TERESY
I SZYBKI MARSZ NAJKRÓTSZĄ TRASĄ DO PARKINGU W GRANICY








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BUNKRY W CYBULICACH MAŁYCH

PREZENTACJA KANDYDATA NA WÓJTA GMINY STARE BABICE

NASZ PROGRAM WYBORCZY - KWW DZIAŁAMY DLA WAS