ODDALIŚMY KOLEJNE LITRY KRWI


Międzygminny Klub Honorowych Dawców Krwi PCK "FLORIAN", którego mam przyjemność od 12 lat być prezesem, zaprosił wszystkich tych, którym nieobojętny jest los innych ludzi na Akcję Krwiodawstwa, która odbyła się 15 maja 2022 roku w Borzęcinie Dużym na parkingu przy siedzibie Ochotniczej Straży Pożarnej przy ul. Warszawskiej 828.

Wszyscy, którzy przeszli lekarską selekcję (17 osób) oddali łącznie 7,65 litra krwi. Wstępnej weryfikacji nie przeszło 8 osób.


Mnie osobiście udało się po raz kolejny, choć początkowo ze względu na zbyt wysoką hemoglobinę (cząsteczka białka w krwinkach czerwonych, która przenosi tlen z płuc do tkanek organizmu oraz zwraca dwutlenek węgla z tkanek do płuc) chciano odrzucić.


Wypicie ponad litra wody i odczekanie około godziny sprawiło, że poziom stał się akceptowalny. Nie na próżno w ogłoszeniach przed akcjami piszemy, żeby zjeść lekkostrawny posiłek i pić dużo wody. Ja tak uczyniłem, ale widocznie wypiłem zbyt mało. Ostatecznie jednak oddałem stałą donację, czyli 450 ml.


Ps. 1. Sprawdzaliśmy, jak frekwencyjnie wypadły inne akcje krwiodawstwa w okolicy, tj. w Pruszkowie i Raszynie. Tam również nie odnotowano wysokiej frekwencji. A szkoda, bo przecież KREW, to najlepsze i niezastąpione lekarstwo.


Ps. 2. Wg strony internetowej "krewniacy.org", najczęstszymi przyczynami niezakwalifikowania dawców do oddania krwi w RCKiK są: zbyt niskie lub za wysokie stężenie hemoglobiny, nieprawidłowe badania laboratoryjne, przyjmowanie leków, zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie tętnicze krwi, tatuaż lub przekłucie części ciała, ostre choroby układu oddechowego i inne choroby przewlekłe.

Michał Starnowski

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BUNKRY W CYBULICACH MAŁYCH

PREZENTACJA KANDYDATA NA WÓJTA GMINY STARE BABICE

NASZ PROGRAM WYBORCZY - KWW DZIAŁAMY DLA WAS