PREZENTACJA KANDYDATA NA WÓJTA GMINY STARE BABICE

MICHAŁ WOJCIECH STARNOWSKI

Mam 51 lat, jestem zodiakalną wagą, wykształcenie wyższe, żonaty, dwoje dzieci, wierzący i praktykujący. Nie należę i nie należałem do żadnej partii politycznej. Od urodzenia mieszkam w Starych Babicach, tutaj też w latach 1979-1987 chodziłem do szkoły podstawowej. Dalsza edukacja, to w latach 1987-1991 Liceum Zawodowe (Gastronomiczne) w Warszawie, tytuł gastronoma i oczywiście matura, pięcioletnie studia (1991-1996) w warszawskiej Szkole Głównej Służby Pożarniczej (obecnie Akademii Pożarniczej), ukończone tytułem magistra inżyniera pożarnictwa i promocją na pierwszy stopień oficerski (młodszy kapitan). W latach 2014-2015 uczęszczałem także na studia podyplomowe w Szkole Wyższej im. Pawła Wlodkowica, gdzie poszerzałem swoją wiedzę z zakresu BHP.

  • zawodowy strażak, oficer pożarnictwa.

W latach 1996-2000 służyłem w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pruszkowie, następnie przez 15,5 roku (2000-2015) pełniłem służbę w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Błoniu (powiat warszawski zachodni). W latach 2015-2023 (7,5 roku) służyłem w Komendzie Główniej Państwowej Straży Pożarnej, gdzie zgodnie z zakresem obowiązków m. in. koordynowałem (nadzorowałem) przebieg akcji ratowniczo-gaśniczych na terenie całej Polski. Uzgadniałem również szereg dokumentacji do wielu ćwiczeń współorganizowanych przez PSP z Policją i siłami zbrojnymi RP. Brałem udział i kierowałem działaniami w wielu akcjach ratowniczo-gaśniczych na terenie Polski, w woj. mazowieckim, a w szczególności na terenie powiatu warszawskiego zachodniego, w tym również w gminie Stare Babice. Jestem strażakiem-ratownikiem, kierowcą i dowódcą z dużym doświadczeniem. Przeprowadziłem i wyszkoliłem setki członków OSP na tym terenie. Obecnie w stopniu starszego brygadiera (odpowiednik wojskowego pułkownika) od 23 lutego 2023 r. przebywam na zaopatrzeniu emerytalnym.

  • druh w ochotniczej straży pożarnej, działacz w Związku OSP R.P.

Do OSP Stare Babice wstąpiłem 15 grudnia 1996 roku. Obecnie w jednostce piastuję funkcję Wiceprezesa OSP, ale pełniłem również funkcje Prezesa i Naczelnika.

W strukturach gminnych OSP od wielu lat jestem Prezesem Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP, a wcześniej przez 18 lat byłem Komendantem Gminnym (Wiceprezesem) ZOSP RP.

W strukturach powiatowych OSP w kadencji 2011-2015 byłem Wiceprezesem Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP, a następnie w latach 2015-2019 pełniłem funkcję Członka Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP.

W latach 1997-2010 byłem zatrudniony w Urzędzie Gminy Stare Babice na stanowisku Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej. Do moich obowiązków należała współpraca z OSP, czyli sprawowanie nadzoru nad wyszkoleniem i wyposażeniem OSP oraz nadzór nad prewencją pożarową w obiektach użyteczności publicznej znajdujących się w zasobach Gminy Stare Babice. Wykonywanie ww. obowiązków służbowych wymagało m. in. znajomości gminnego budżetu w zakresie jego wykorzystywania.

  • czynny krwiodawca i wolontariusz.

Jestem pomysłodawcą i twórcą w 2011 roku Międzygminnego Klubu HDK PCK "Florian" skupiającego krwiodawców z terenu Gmin: Stare Babice i Izabelin. Osobiście oddałem ponad 42 litry krwi.

Wspólnie z kolegami z klubu organizujemy akcje krwiodawstwa na tym terenie (4- 5 akcji w roku kalendarzowym). Rocznie zbieramy ok. 80 litrów krwi. Kilka lat temu zarejestrowałem się również jako potencjalny dawca szpiku kostnego.

Włączam się również w działania babickiego wolontariatu. Wspieram jak mogę najlepiej szlachetne akcje i zbiórki społeczne poprzez ich promowanie i osobisty udział.

  • redaktor i administrator.

Jestem pomysłodawcą i współtwórcą prasy: "Gońca Babickiego" (od 2010 roku) oraz administratorem lokalnej strony tj. Portalu Babickiego www.babice24.pl oraz połączonych z nią kontami na portalach społecznościowych facebook i twitter (obecnie X). Ponadto angażuję się w rozwój i aktualizację innych stron internetowych, tj. od 2009 roku stronę kultywującą pamięć o 100 letniej Transatlantyckiej Radiotelegraficznej Stacji Nadawczej www.nadajnik-babice.pl. Administruję i uaktualniam również stronę internetową OSP Stare Babice - www.ospbabice.waw.pl, stronę Parafii w Starych Babicach - www.parafia-babice.pl oraz profili tych instytucji na facebooku.

Niezależne media gminne kreuję od 2005 r. Przed erą mediów społecznościowych Babicki Portalik Internetowy, czy Babickie Forum Internetowe były pierwszymi niezależnymi stronami, gdzie można było od samego początku bez cenzury wypowiadać swoje zdanie na tematy związane także z życiem samorządowym.

  • radny Gminy Stare Babice od 2014 r.

Od dwóch kadencji jestem aktywnym członkiem kilku gminnych komisji, a jednej z nich jestem przewodniczącym. Znam lokalne problemy i potrzeby mieszkańców oraz wspieram inicjatywy wysuwane przez różne stowarzyszenia i organizacje. Staram się działać jak najlepiej dla dobra wspólnoty lokalnej, włączam się w różne przedsięwzięcia. Dzięki m.in. prowadzeniu lokalnej prasy staram się być na każdym zebraniu sołeckim, dlatego znam problemy mieszkańców poszczególnych wsi, a nawet ulic.

Od niedawna zajmuję kierownicze stanowisko w Urzędzie Gminy Izabelin związane z ochroną przeciwpożarową i zarządzaniem kryzysowych.

  • zainteresowania.

Moją małą działalność gospodarczą połączyłem z lokalnym patriotyzmem i tworzeniem bezpieczeństwa. W 2011 roku wymyśliłem (na wzór gminnej kolorystyki) zielone tabliczki posesyjne. Dziś, wiele domów i posesji na terenie gminy oznakowanych jest moimi zielonymi (z czerwonym paskiem) babickimi tabliczkami.

Od ponad dwóch lat uczestniczę w życiu Orkiestry Podmiejskiej Stare Babice i Okolice w której jestem jednym z wokalistów. W zeszłym roku wygraliśmy nagrodę główną w Konkursie "Piosenki z Ulicy" na Festiwalu Grzesiuka. Wcześniej także przez wiele lat śpiewałem w zespole muzycznym.

Uwielbiam turystykę pieszą, rowerową i motocyklową oraz sporty zespołowe. Przydomowy ogródek w sezonie, tak - to lubię.

Zapraszam wszystkich do kontaktu, można mnie znaleźć także na facebooku.

tel. 796 920 796

e-mail: mstarnowski@interia.pl


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BUNKRY W CYBULICACH MAŁYCH

NASZ PROGRAM WYBORCZY - KWW DZIAŁAMY DLA WAS