Z WIZYTĄ NA OŁÓWKOWEJ W PRUSZKOWIE


W środę, 23 stycznia 2024 r., jednym wśród wielu moich różnych zajęć tego dnia było rozwożenie tabliczek, także do Pruszkowa - nieopodal ul. Ołówkowej 3/5, gdzie pracowałem w biurze, na podziale bojowym i w stanowisku kierowania - zaraz po ukończeniu Szkoły Głównej Służby Pożarniczej, tj. w Komendzie Rejonowej, a następnie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pruszkowie.




Działo się to przez 3,5 roku - od 1 lipca 1996 do 31 grudnia 2000 (właściwie do 15 grudnia 1999 r., bo wówczas zostałem oddelegowany do tworzenia nowej komendy PSP w powiecie warszawskim zachodnim, gdzie ostatecznie zapuściłem korzenie na 15,5 roku). Dodać należy, że jeszcze będąc podchorążym SGSP w Pruszkowie miałem wakacyjne praktyki zawodowe.



Aktualnie KP PSP znajduje się w nowej siedzibie przy ul. Staszica 4, a budynki przy Ołówkowej marnieją z każdym dniem, z każdym rokiem. Stróżówki i miejsca do ładowania butli już nie ma, bo zostały wyburzone. Podobny los spotkał pomieszczenia gospodarcze i część garaży naprzeciw bramy wjazdowej (ta akurat jest ta sama od lat). W tych miejscach budują się bloki mieszkalne. Podobnie dzieje się na terenie byłej Fabryki Ołówków "Majewski" - aktualnie wszędzie stoją bloki. Sam teren chyba należy do Starostwa Pruszkowskiego, ale nikt tam nie inwestuje od lat. Na jednym ze zdjęć okno bez krat - tam właśnie było SK KR (KP) PSP, wówczas nazywane RSK (PSK).


Foto młodego oficera jest z 1997-1998 zostało zrobione podczas służby w stanowisku kierowania. Chwaliłem się nim już wcześniej, gdy stuknęło mi 30 lat w służbie... TUTAJ. Zdjęcie samochodu wykonałem w zeszłym roku, kiedy to przekazywano nam do OSP Stare Babice Toyotę Hilux... TUTAJ. Pamiętam jak pojazd przyszedł z niemieckiej THW - był niebieski i koledzy strażacy z JRG PSP Pruszków modernizowali go do aktualnego stanu. Zdjęć z tamtego okresu nie mam, choć gdzieś tam w przestrzeni internetowej kiedyś przewinęły się fotki z jakiś oficjalnych obchodów Dnia Strażaka.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PREZENTACJA KANDYDATA NA WÓJTA GMINY STARE BABICE

BUNKRY W CYBULICACH MAŁYCH

NASZ PROGRAM WYBORCZY - KWW DZIAŁAMY DLA WAS