PLANUJEMY ZAOPATRZENIE EMERYTALNE


Ach - ten tydzień. Zwykły, mroźny, śnieżny, z nocnym i dziennym spacerowaniem. Praca, praca, praca i nadganianie spraw, aby w spokoju i godnie zakończyć 2022 rok. Poza tym gminne "liczenie szabel" po tym, jak Pan Henryk K. przestał być Przewodniczącym Rady Gminy Stare Babice i zarazem też Radnym. Jak ja nie lubię korków :-(


W poniedziałek, 12 grudnia 2022 r. w pracy od rana uczestniczyliśmy w rocznej odprawie Biura. Podsumowaliśmy 2022 r. i snuliśmy plany na ten następny (wszystkie wydziały). W takich chwilach wychodzi, ile tak naprawdę działo się przez cały rok. Końcówka pandemii Covid-19, konflikt zbrojny (wojna) na Ukrainie, dwie ratownicze misje zagraniczne, inwentaryzacja bunkrów i miejsc ukryć, współpraca z innymi służbami i instytucjami, ćwiczenia z siłami zbrojnymi RP, podpisywanie umów i porozumień, zakupy sprzętu i wyposażenia, codzienne koordynowanie działań ratowniczo-gaśniczych i innych przedsięwzięć - to tak pokrótce tylko z działki kierowanego przeze mnie Wydziału o zacnym skrócie KCKR (BPO-I). A wśród tego ja - mały trybik w wielkiej pożarniczej maszynie. Po południu w związku z powyższym mieliśmy uroczysty obiad. Było to bardzo miłe, strażackie spotkanie, podczas którego ponownie namawiano mnie na pozostanie w szeregach PSP.




We wtorek, 13 grudnia 2022 r., w 41. rocznicę ogłoszenia stanu wojennego w pracy miałem wolne. Cały dzień upłynął na "tabliczkowaniu", tj. rozwożeniu, w tym w najdalsze zakątki warszawskiej Białołęki, pakowaniu i wysyłaniu tabliczek płaskich i tych MSI (pojechały m. in. do Łodzi) oraz na wystawianiu faktur. Ponadto przyjechał gość, który dokonał naprawy i konserwacji pieca CO, odśnieżyłem cały podjazd na posesji (wcześniej zdążyłem odgarnąć śnieg tylko w minimalnym zakresie). O godz. 18.00 spotkałem się z innymi radnymi z grupy (Klubu Radnych) "Działajmy Razem". Poczyniliśmy pewne ustalenia w temacie... co dalej po odwołaniu Przewodniczącego Rady Gminy???  Wstępnie ustaliliśmy, że będę kandydował na to stanowisko z ramienia mojego ugrupowania. Zatem liczymy szable, czyli głosy. Wiadomo, że druga strona teoretycznie ma ich więcej, ale wybory są tajne, więc różnie może być. Ja osobiście niechętnie, bo to o wiele więcej obowiązków i pewne utrudnienia w prowadzeniu mojej działalności medialnej. Z drugiej zaś strony jestem przekonany, że podołałbym wyzwaniu i sprawowałbym tę funkcję rzetelnie i z pełnym poświęceniem. Wieczór upłynął na odebraniu dwóch paczek z Inpost i oglądaniu jednego z dwóch meczów półfinałowych Mistrzostw Świata w Katarze.



W środę, 14 grudnia 2022 r. znów byłem w pracy, w której jak zwykle było co robić. Niby kilka niezależnych od siebie spraw, ale i tak cały dzień zleciał na ich załatwianiu, a nawet na godzinie dłużej. Jak się jest Naczelnikiem Wydziału w KG PSP w Biurze Planowania Operacyjnego, to rzadko kiedy wychodzi się o czasie - do czego będąc od kilku lat Zastępcą, a teraz Naczelnikiem właściwie przywykłem. Przeprowadziłem też rozmowę z moimi Dyrektorami z BPO. Ponownie pytali, czy aby na pewno chcę odchodzić na zaopatrzenie emerytalne z końcem lutego 2023 r., bo dobrze Im się ze mną współpracuję (cieszą serce takie słowa). Kiedy potwierdziłem, planowaliśmy jak będzie w przyszłości wyglądać praca mojego Wydziału, w szczególności pod kątem wskazania mojego następcy. Wypracowaliśmy wspólne stanowisko i czuję, że będzie to najlepsze rozwiązanie z możliwych (szczegółów póki co nie ujawniam). Wracając do domu, podpisałem w Kwirynowie wniosek przygotowany przez Radnego Dariusza Sobczaka, który wcześniej na prośbę powyższego sprawdziłem z racji swojej redaktorskiej profesji, a w którym grupa radnych zawnioskowała do Wójta Gminy Stare Babice o przyznanie gminnej nagrody "Babinicza" za 2022 r. Panu Stanisławowi Lesiszowi - wieloletniemu sołtysowi i radnemu z terenu miejscowości Zielonki-Parcela. Nie wiem, czy będzie więcej kandydatur, ale w przyszłości to Rada Gminy Stare Babice podejmie decyzję w tej sprawie. Wieczór poświęciłem internetowi, w tym zgrałem wszystkie zdjęcia parafialne (z wydarzeń kościelnych) z półrocza na pendrive. Dzień później nośnik przekazałem Pani Heni Andrzejewskiej, która w Parafii Babice prowadzi i uaktualnia Księgę Parafialną. W tzw. międzyczasie obejrzałem w TV drugi mecz półfinałowy MŚ. W niedzielnym finale zagrają Argentyna i Francja, zaś w sobotę o 3. miejsce zmierzą się Chorwacja z Marokiem.






W czwartek, 15 grudnia 2022 r. ponownie realizowałem się w pracy zawodowej. Przygotowałem też wnioski emerytalne wraz z uzasadnieniami dla Marcina P. i siebie - z racji zbliżającej się pożarniczej emerytury. To ważne decyzje życiowe - po prostu życiowa rewolucja, podobna jak z wyborem szkoły średniej, wyższej, zawodu, czy rodziny. Ostatnią moją tak ważną życiową decyzją było... zakończenie działalności w Zespole Muzycznym "THE RAZ", a było to w listopadzie 2017 r., czyli po 26 latach grania i śpiewania dla innych. Będąc przez tyle lat funkcjonariuszem Państwowej Straży Pożarnej, realizując setki (jak nie tysiące) przedsięwzięć, biorąc udział w wielu działaniach ratowniczo-gaśniczych, bezpośrednio ratując zdrowie i życie ludzkie oraz mienie i środowisko, nagle stajesz się "w stanie spoczynku" i pozostają po tobie tylko... wspomnienia. Wspomnienia ludzi, z którymi pracowałeś przez ponad 31 lat. Wystarczy !!! - na podsumowania jeszcze przyjdzie czas. Co jeszcze?? Prawie zakończyłem przygotowywać raport dot. tzw. "pasionki". Wieczorem zaś spotkałem się w sprawach gminnych z jednym Panem, którego nawet inicjałów nie chciałbym w tej chwili ujawniać. Porozmawialiśmy o przyszłości Gminy Stare Babice - przyszłości tej optymistycznej, w której nie ma kłótni i sporów.




W piątek, 16 grudnia 2022 r. w końcu, po 15. latach złożyłem "pasionkę", czyli dokumenty związane z moją pracą na roli, kiedy jeszcze byłem młodociany. Nadmienię, że dokumenty te składam od 2007 r. o czym (wydaje mi się) pisałem już w jednym z wcześniejszych moich blogowych artykułów. Dodam, że nic mnie tak nie wkurza jak poranne i popołudniowe korki na mieście, które kumulowane są przez wieczne remonty i modernizacje warszawskich dróg - i to zdawać się może właśnie tych, którymi jeżdżę codziennie. Wieczorem w "necie" obejrzałem program Adama Struga na TVP - OWSZEM MAZOWSZE, w roli głównej: Iwona Postek-Turchońska (Prezes Stowarzyszenia "Działajmy Razem", do którego należę i pełnię tam funkcję Skarbnika) i Orkiestra Podmiejska Stare Babice i Okolice...TUTAJ Pozwoliłem sobie zrobić 3 screeny i zamieścić poniżej. W Święta zostanie wyemitowany kolejny odcinek, który poświęcony będzie tylko i wyłącznie naszej kapeli :-). Przypomnę tylko, że jestem z nią związany od początku tegoż roku (takie tam noworoczne postanowienie). W związku z pracą musiałem odpuścić sobie powiatowe, wigilijne spotkanie OSP, które zorganizowano w Błoniu. Szkoda, bo to zawsze miło spotkać się w dużym gronie, z którym współpracowało się przez ponad 15 lat, a wliczając Pruszków niemalże 19 lat. Bardzo późnym wieczorem poszedłem jeszcze na zimowy spacer dookoła wsi.













W sobotę, 17 grudnia 2022 r. poszedłem w dzień na dłuższy spacer po KPN. Córuś podwiozła mnie do Lasek i poszedłem... przez Motylowe Łąki, Łużową Górę, Atomową Kwaterę Dowodzenia, Uroczysko Na Miny, Posadę Sieraków, aż do Sierakowa... pełna relacja TUTAJ. Do domu wróciłem autobusem L 18. Po południu obejrzałem mecz o 3. miejsce - Chorwacja wygrała z Marokiem (2:1). Wieczór, to telewizyjny seans filmowy.







W niedzielę, 18 grudnia 2022 r. do południa uaktualniałem strony internetowe, w tym stronę Parafii Babice. Następnie pojechałem opstrykać izabeliński świąteczny kiermasz, gdzie przekazywane było światełko betlejemskie i wystąpił z zespołem Antek Smykiewicz... TUTAJ. Zaraz potem już w Starych Babicach włączyłem się w Akcję "Podziel się Posiłkiem"... TUTAJ. Pojechaliśmy m. in. także moim autem do Warszawy, aby przekazać trochę darów do Caritasu. Bardzo się cieszę, że mogłem włączyć się w tę akcję - wcześniej medialnie i dziś osobiście. Wyszło jeszcze lepiej niż w zeszłym roku :-)... SPRAWDŹWieczorem obstrykałem jeszcze w Domu Kultury Stare Babice świąteczny koncert grupy Sienna Gospel Choir... TUTAJ. Cóż dodać, był też finał Mistrzostw Świata, w którym na karne Argentyńczycy wygrali z Francuzami. Finał MŚ w Katarze sędziowało 4 Polaków, a sędzią głównym był Szymon Marciniak. Z MŚ pożegnał się też guru komentatorstwa Dariusz Szpakowski, który komentował 12 Mistrzostw Świata (1978-2022). BRAWO !!! Zrobiłem też zdjęcia moim samochodom - dwóm zapomnianym przez zimę (na WZ z końcówką 998) oraz dwóm, które aktualnie na MAMAM jeżdżą bez zastrzeżeń. Mam w planach następne MAMAM, ale może o tym już bliżej lata :-)
















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PREZENTACJA KANDYDATA NA WÓJTA GMINY STARE BABICE

BUNKRY W CYBULICACH MAŁYCH

NASZ PROGRAM WYBORCZY - KWW DZIAŁAMY DLA WAS