W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM


Nie każdy lubi włóczyć się i zwiedzać nieznane zakamarki naszego pięknego kraju. Ja wręcz przeciwnie - uwielbiam.

W ostatnią niedzielę (8 kwietnia 2018 roku) objechałem część województwa łódzkiego. Korzystając ze słonecznej aury, udało mi się zwiedzić większe i mniejsze miejscowości województwa łódzkiego, gdzie poznałem ich historie oraz obejrzałem zabytki i atrakcje przygotowane dla turystów.

Ma więc Łęczyca swój zamek i szlachcica Borutę,  ma też Tum swoją kolegiatę, a tuż obok skansen i grodzisko.

Mamy i my swoją historię, m.in. Sienkiewicza, Ogniem i Mieczem, czy Radiostację Babice. Dlatego też dziwię się, kiedy ktoś w 2018 roku przeciwny jest postawieniu w Lipkowie pomnika upamiętniającego pojedynek Bohuna z Wołodyjowskim, a są tacy - nawet wśród radnych. Sprawa muzeum po babickiej transatlantyckiej radiostacji, to inny temat - wart poruszenia w oddzielnym artykule. 

Na zdjęciu: Wolbórz - monument upamiętniający wymarsz wojsk Władysława Jagiełły pod Grunwald
 przed Pałacem Biskupów Kujawskich i zabytkowe zabudowania w skansenie w Tumie.

ps. mój opis zdjęcia z facebooka: Ludzie w moim wieku jeżdżą tam, gdzie czują się dobrze, a że wiek zobowiązuje , to na niedzielny wypad wybrałem województwo łódzkie i m.in. skansen w Tumie koło Łęczycy.
Michał Starnowski

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PREZENTACJA KANDYDATA NA WÓJTA GMINY STARE BABICE

BUNKRY W CYBULICACH MAŁYCH

NASZ PROGRAM WYBORCZY - KWW DZIAŁAMY DLA WAS