DORWAŁEM TO ZDJĘCIE


Wracam wspomnieniami do jesieni zeszłego roku, kiedy to uczestniczyłem w treningu Krajowego Systemu Wykrywania Skażeń i Alarmowania.


W dniach 8-9 listopada 2017 roku niedaleko terenu naszej gminy, bo w Centralnym Ośrodku Analizy Skażeń (COAS) przy ul. płk. Kazimierza Leskiego 7 w Warszawie (po drugiej stronie Parku Leśnego Bemowo) oraz na terenie 9 województw rozgrywany był trening Krajowego Systemu Wykrywania Skażeń i Alarmowania. Coś więcej o KSWSiA? - "Celem działania jest zapewnienie współdziałania systemów realizujących zadania w zakresie monitorowania, wykrywania i alarmowania o skażeniach na terenie RP oraz prowadzenie działań interwencyjnych w przypadku wystąpienia skażeń. Jednocześnie KSWSiA jest źródłem informacji o skażeniach w ramach systemu zarządzania kryzysowego."

W ćwiczeniach wzięli udział żołnierze, policjanci, strażacy i pracownicy administracji rządowej i samorządowej. Byłem tam i ja, strażak z KG PSP. Pamięcią wracam zaś do tego dopiero teraz, bo przez przypadek znalazłem w sieci zdjęcie w jakże niecodziennym towarzystwie. Prawda, że fajne??

Ps. Warto dodać, że korzystając z okazji i bliskości, "po godzinach" miałem możliwość zapoznać się także z terenem powojskowym - tym samym, gdzie przez chwilę ktoś chciał wybudować szpital z całą otoczką [a może tylko kameralną przychodnię?]. Pewnie pamiętacie - to było przecież tak niedawno.
Michał Starnowski, fot. COAS

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PREZENTACJA KANDYDATA NA WÓJTA GMINY STARE BABICE

BUNKRY W CYBULICACH MAŁYCH

NASZ PROGRAM WYBORCZY - KWW DZIAŁAMY DLA WAS